The Wannababes
@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;}
Beautiful : Bergaya walaupun ke sekolah
Saturday 31 December 2011 • 21:50 • 5 comments

 
 Untuk perempuan sahaja

Wah! Pasti ramai remaja sekarang mahu bergaya walaupun ke sekolah, bukan? Ewahhh! Zaman sekarang ini memang pentingkan gaya dan fashion. Keep it up, guyss :D

1) Kita mulakan dengan beg sekolah. Beg sekolah kamu kena pilih beg galas yang bergaya dan hot stuff! Ewahh. Bagi sesiapa yang sukakan beg galas, kamu di nasihati untuk memakai beg gaya beg panjang dan mempunyai satu zip, ataupun dua zip. Tak perlu banyak-banyak. Beg jenama Reebok lebih baik. Seperti dalam gambar bawah ini :


Wah, barulah nampak remaja dan bergaya, bukan? Dan paling penting, kamu kena pilih beg yang bewarna cerah.
Contoh : Pink, light blue, yellow etc
Tetapi, biasanya orang pilih beg mengikut baju sekolah. Kain hijau, beg juga hijau. Kain merah, beg juga merah. Pengawas, of course pakai hitam ataupun biru cair. Itupun tidak menjadi masalah.

2) Jangan pakai beg yang bercorak kartun! Seperti kanak-kanak awak tahu? Oh, tidak matangnyaaa!

3) Anak tudung aka scarf kecil. Kamu biasanya memakai anak tudung bewarna apa? Putih atau hitam? Atau ada yang warna lain? Oh, selain warna putih hitam, janganlah kamu pakai! Melanggar peraturan tahu? Tetapi, lebih di sarankan untuk memakai anak tudung bewarna hitam. Haa, barulah nampak matured sikit. Nak juga pakai anak tudung bewarna putih? Terpulangglah -.-

4) Pin tudung. Haha. Pin tudung sekolah juga di kira bergaya, tahu? Ini kepada sekolah yang tidak menjadi masalah memakai pin tudung. Pss, rancangan jahat Fasha. Lebih baik pakai pin tudung ini ketika pertengahan bulan. Lagipun, pertengahan bulan, semua pengawas dan guru sudah tidak ambil hirau tentang peraturan ni. Hehehe. Okay, pilih pin tudung jenis yang berjuntai-juntai. Contoh :

 

Pilih pin tudung bewarna putih sahaja. Then, kita pin-kan di tudung bahagian bawah leher. Wah, famous amous tahuuu :D

5) Kasut sekolah. Apa? Ingat kasut sekolah pun tidak boleh berfesyen apa? Haha. Kasut sekolah kalau boleh pilih kasut sekolah sebegini (gambar). Haa, barulah nampak keperempuanan sikit. Untuk pengawas, jangan guna. But, up to you if you wanna use it. Jika mahu nampak matured, pakailah tali ya :)

 

6) Baju sekolah dan sarung lengan. Pelik? Apa yang peliknya sayang. Haha. Ini admin Fasha (Nurul) selalu buat tahu. Haha. Selain kita dapat menutup aurat, kita dapat bergaya juga, tahu? Hehehe. Okay, caranya begini. Kamu pakai baju sekolah kamu. Then, kamu lipat hujung lengan baju sekolah sebanyak tiga kali lipatan. Kemudian, pakailah sarung lengan itu. So, sarung lengan itu akan membuatkan kita ganjil daripada yang lain. Bila kita ganjil, orang lain akan pandang kita bukan? Hehehe. Selain itu juga, kita akan kelihatan lebih gengsterrrrr *evil laugh.

7) Cara berjalan dengan lebih bergaya. Cara jalan juga pentingg. Ketika jalan, kita kena straight kan badan kita. Bahu kita kebelakang-kan SIKIT. Dada, kita dabikkan sedikit sahaja! Tetapi, better jangan buatlah. Berdosa. Tetapi kepada pengawas perempuan, disarankan buat begitu. Yalah, barulah di katakan PENGAWAS BERSEMANGAT! :D Oh ya, jangan sesekali kamu seretkan kasut. Oh, nampak lemah longlai, tahu!

Semoga kamu lebih bersemangat lagi bergaya lagi popular di sekolah!

xoxo, The Shining Star



Disclaimer

Assalamualaikum buat SUPERDUPERAWESOME peminat AinMaisarah Novelis. Semoga terhibur dengan kewujudan blog ini. Salam muahmuahmuah!


Navigation

« Go back for The Wannababes's story
« The Wannababes's profile
« Tutorial just for you
« Sebarkan dakwah Islam

Taggie Board


♥ Read Here ♥


Back to past



Credits


Base Code : Aulia
Idea : 50% by The Wannababes
Header : 100% by The Wannababes
Top Button : M Gallery